~ my signature ~

Friday, June 10, 2011

... tiada kata ...

hidup kalau tak dilanda masalah bukan hidup nama nya..tapi kalau hidup selalu dilanda masalah pun susah juga rasa nya...bukan hendak menidakkan atau mengeluh ketentuan yang telah ditetapkan oleh-Nya..tapi saya sebagai manusia biasa mudah untuk merasa tersungkur dengan segala ujian yang diberikan oleh-Nya...dikala saya didatangani dengan berbagai ujian, dikala itu jua la saya tahu siapa yang sudi bersama-sama saya dalam saya mengharungi liku-liku hidup ini...dulu abah dan mak selalu ada untuk membantu saya jika saya dalam kesusahan...sekarang jika saya didatangani dengan kesusahan....sangat segan untuk saya mengadu kepada adik-beradik saya..kerana saya tahu mereka pun ada kesusahan mereka tersendiri....saya sangat bersyukur telah ditemukan dengan orang yang berada disamping saya tidak kira dikala saya senang atau susah.....saya anggap dialah sebagai pengganti tempat abah dan mak saya untuk saya meluah segala masalah yang ada...abah dan mak tetap ada dihati saya..cuma sekarang saya perlukan tempat untuk berlindung dan bersandar dikala saya hampir rebah dengan ujian dari-Nya..ya Allah ya tuhan ku...kau kuatkanlah hati hamba mu ini dalam melalui liku2 hidup yang penuh dengan onak dan duri di hari-hari yang mendatang.....

No comments:

Post a Comment