~ my signature ~

Tuesday, July 12, 2011

... Marble Rumah Jatuh Berderai2 ...

kes ni jadi pada 30 Jun 2011 jam 6.00 pagi... elok2 time orang duk amik mood nak bangun p keje tu la boleh nye terjadi perkara ini... nak dijadikan cerita.. waktu tu sy ni tido kat dalam bilik.. dgr bunyi benda pecah..ala2 pecah kaca pecah gelas sudah baca harap balas tue ha...... dgr kaca pecah... n then banyak kali benda tu jatuh n pecah2 lagi..dlm kepala otak aku org pecah rmh kut.. tapi yg pelik nye... MANUSIA BODOH MANA YG SANGGUP PANJAT RMH SETINGGI 13 TINGKAT NIE... MANUSIA TU YG BODOH KE AKU YG NGOK NGEK SEBAB BERFIKIRAN BEGITU..... dgn kalut nya bangun la.... bila bangun kawan yg duduk serumah dgn sy ni dah ada kat muka pintu bilik.. n terjadi la perbualan ini....

dak rumah :- akak... bunyi ape tuh...

saya :- pinggan jatuh kut..tp npe bnyk sgt.. pinggan rmh ni bkn ada bnyk pn...

dak rumah :- peti ais akak kut... dia dah terlampau panas.. kut2 nak meletup... (agak2 choii kan mulut dak nie....)

saya :- ermm..nany jgn la men2 mcm tue... t x pasal2 kt jd mangsa nie.... (dlm otak duk pkir biar btl peti ais nk meletup.. tong gas ada kat dapur tu kut....)

sy n dak rumah ni pn dgn tgn terketar2 pi la buka suis lampu dapur... tgk2... terkejut ktorg coz marble kat dinding dapur kami tercabut...1 persatu tercabut...yg dah jatuh tu mmg hancur berkecai la kan.. yg lg tragis n menakutkan siap ada bunyi lagi marble yg lain tu akan ikut jejak marble yg dah menyembah bumi tue... seyes kalau tgk muka kitaorg time tu.. toreh dgn pisau blm tentu kuar darah nye oke......

so dgn hormat ny bila masuk ofis pagi tu sy cal la Bahagian Pengurusan Hartanah (BPH)... org kat BPH tu bgtau kena cal maintanance utk sebarang kerosakan yang berlaku di kuarters tue.. so minta la nombor ph syarikat maintanance tu.. bila call dia kata nanti dia antar budak utk dtg chek keadaan rmh sy..... n sampai ke saat entry ni dibuat...... masih tiada tindakan diambil......

bila sy cal syarikat maintanance petang nie... dia kata baru nak cari budak datang tgk rumah.. perghh... 13 hari kut baru nak cari budak... kut nya sy x cal mau berbulan lg baru nak cari budak.. ape semua kuarters kat fasa 5 tu dinding rumah dia runtuh ke.... seyes dinding kesabaran sy pn da mula goyang ni tau x....... eiiiiii.....

4 comments:

  1. ko kena push diorang setiap hari!cayalahlah ckp aku.kalau ko diam je mmg diorang takkan dtg tgk tau.aku pun kes umah lm camtulah..dah rupa duduk umah takde bumbung aku rasa.bila ujan abih banjir bilik aku.boleh diaorang senyap je..hr2 aku kol smpai dorang rs fedap diorang dtg r.bila dah dtg boleh diorang ckp.."teruk ni".ko rs nak bunuh sorang2 tak??nasib dpt pindah..ko kol je hari2.sakit hati aku tau..heheh

    ReplyDelete
  2. wahhhh...ini btl2 boleh m'datangkan mrh nie...jap g aku nak cal lg...sb next week aku xde..so camna diowg nk mai tgk rumah...cam hampeh kn..d bayar gaji kut..buat la keje tu...rmh ko tingkat atas ke smpai leh bumbung bocor tue??

    ReplyDelete
  3. aah..umah aku yg atas sekali.tgkt 17.sedih aku mengenangkan nasib diri masa tu..hahaha..ko kena garang2 sikit ckp kasar2 skit.kalau ko wat lembut2 je mmg wat tak tahu je diorang tu.mcm aku memula pun sbr jgk tp smpai bila?kita ada hak kita kan..time nak suruh kita bayo bukan main time2 tu jgk suh bayo..nyampahs tau..h

    ReplyDelete
  4. hurmmmm...klu camtu t aku push diowg la..push smpai jth dr tingkat 13 rumah aku tue..kah3x....mengong ny manusia..ssh sgt ke nk p chek tue...

    ReplyDelete